D.I.L.F.

#neuMOMOnost

Nisem ravno oboževalec teorij zarote in neutemeljenih paničarjenj, ki so iz dneva v dan bolj pogosta, a sem nenazadnje tudi jaz samo zaskrbljen starš male punčke, ki bo kmalu začela osvajati lepote interneta.
Zaradi neprestanih opozoril, ki so z IG in FB prešla celo v javne medije, sem se moral na lastne oči prepričati o resničnosti grožnje, ki se imenuje Momo.

Mislil sem, da bom poklikal par člankov in v nekaj minutah vedel, kaj se dejansko (ne) dogaja. Najprej sem naletel na gaziljon člankov, novic, filmčkov, blogov, vlogov, ki jim je skupno samo to, da širijo paniko.
Nihče od avtorjev si očitno ni vzel dovolj časa, da bi zadevo raziskal, preveril verodostojnost virov itd.

Namerno ali neumno nenamerno?
Kdo bi vedel? Vem le, da panika prinaša $ in €, hkrati pa se zavedam dejstva, da s(m)o prestrašeni ljudje (še posebej starši) lahka tarča za širjenje neresnic.
Kolikokrat smo že slišali tisto “od bratrančeve sosede kolegica ima prijateljico, ki …”?
Prevečkrat! Starši s(m)o pač ena precej čudna sorta ljudi, ki je še posebej občutljiva glede takih tematik.

Željan odgovorov sem se obrnil na vsevednega strica Googla. S skupnimi močmi sva po slabih dveh urah nekako le prišla do “resnice”.

Zakaj sem uporabil narekovaje? Ker je moja “resnica” moje subjektivno razmišljanje, s katerim sem nagrmadeno količino podatkov združil v prispevek, ki ga bereš. Temelji zgolj na podatkih, pridobljenih prek Googla (linke lahko poklikaš) in Youtuba.

Ugotovitve sem razdelil na 5 odstavkov – če se ti mudi, lahko prebereš samo zadnjega!
_

Zakaj hudiča Youtube (oz. Google) nič ne stori?!
Youtube je (še enkrat) zavrnil namigovanja, da se na njihovih kanalih dogaja karkoli sumljivega v zvezi z “izzivom Momo”.
Najprej sem pomislil, da se pač trudijo prikriti očitne napake v sistemu, potem pa sem intenzivno iskal kakršenkoli posnetek, ki bi dokazoval nasprotno. Neuspešno. Dejansko v dveh urah brskanja nisem našel niti enega posnetka in/ali osebe, ki bi s svojimi očmi videla tak posnetek. Našel sem samo ogromno pritožb in groženj s strani staršev (proti gigantu Youtubu oz. Googlu) in neverodostojnih zapisov s strani fejk profilov in anonimnih avtorjev.
Youtube je (še enkrat) sporočil, da so uvedli dodatne in še bolj stroge pogoje objavljanja, da so pregledali xyz število prispevkov in vse pritožbe, ki so bile poslane na njihov naslov. Ob tem so pozvali uporabnike, da označijo in prijavijo vse sumljive prispevke, na katere bi morebiti naleteli.
YT se trenutno bori s kar zajetnim številom obtožb, a od podjetja ni realno pričakovati, da bodo “ročno” pregledali vsako sekundo od dnevno naloženih 576 TISOČ ur posnetkov.
Kljub letnemu dobičku, ki naj bi za leto 2018 znašal nekje med 15 in 30 milijardami dolarjev, je vsem jasno, da NE obstaja podjetje/organ/delovna sila, ki bi zmogla kaj takega.

Kaj pa na to porečejo tisti, ki so posnetke zares videli?
Nisem našel niti enega verodostojnega linka, zapisa, opisa, bloga, vloga, videa, ki bi potrdil “resnico” o Momovem izzivu, ki ogroža otroke po celem svetu. NITI ENEGA! Obstaja nekaj banalnih videov in prispevkov, ki mastno služijo na račun click-baitanja.

KDO torej stoji za najstrašnejšo zgodbo ta hip?
Verjameš ali ne – Kim Kardashian. Brez heca. Tokrat je ona tista, ki je zadevo napihnila do te mere, da je vse skupaj doseglo našo malo kokoško.
Je za to kriva njena neumnost ali gre za še eno pametno marketinško potezo? Realno je v nekaj minutah z objavo na Instagramu vrnila svoje ime med najbolj iskana gesla na vseh brskalnikih (in to celo brez da bi se slekla).

KAJ DFAK JE POL Z MOMOTAM?!
Nič.
Na kratko lahko povzamem, da gre za fotko skulpture nekega japonskega podjetja, ki se ukvarja s posebnimi efekti. Zadeva je postala viralna v letu 2018, ko so se razširile govorice, da naj bi posnetki, na katerih nastopa lutka Momo, vabili otroke v izziv s 50 preizkušnjami, ki vključujejo samopoškodbe in druga nasilna dejanja. Na koncu naj bi Momo od otrok zahteval, da storijo samomor.
Nekdo si je izmislil super zgodbico, internet pa jo je ponesel v svet.
Zadeva je po vesoljni paniki poniknila, tako kot vsi podobni primeri do sedaj (Blue Whale challenge …) – strah pride in gre. Naivnost uporabnikov interneta pa ostaja oziroma je iz dneva v dan večja … kar se pokaže v primerih, kot je ta: Kimmy je z eno objavo prestrašila ves Instagram, Facebook in vse ostale medije, ki nam perejo možgan(j)e.
Be affraid, be very affraid!

JOKE – ne skrbi. Zadeva je neslana šala, s katero je kar nekaj ljudi zaslužilo mastne denarce. Nekateri so se ob širjenju strahu grozno zabavali, tisoči pa so s strahom zrli v ekran in čakali krike iz otroških sobic.
Smešno, kajne? Not really!
Ampak saj smo navajeni: če za trenutek odpreš oči, boš videl/a, da nas vsak dan strašijo z bolj ali manj domiselnimi “novicami“, mi pa to neumno požiramo.
Zakaj in do kdaj? #retoričnovprašanje

_

Vsa panika v zvezi z groznim Momom je odveč!
Obstaja dovolj drugih zadev, pred katerimi bi morali obvarovati naše malčke. Samo na Youtubu je kar nekaj dejansko nevarnih zadev, o katerih bi se morali najmanj pogovoriti z vsemi, ki jim zaupamo, da so dovolj veliki, da lahko sami visijo na YT.

_

Ob tej priložnosti bi se obrnil na vse vas, ki ste prebrali ta prispevek: ČE je kdorkoli videl kakršenkoli posnetek z MOMOM, naj to prijavi na YT.
Zadeva ni tako grozna, kot jo skušajo prikazati. Če pa ima kdo drugačne podatke, pa naj mi to javi na ZS ali pripiše v komentar pod FB objavo. Dopuščam možnost, da se motim …

_
fotka
fotka